Gdyńskie Poruszenie – Harmonogram darmowych zajęć

Prezydent Miasta Gdyni oraz Gdyńskie Centrum Sportu zapraszają niezależnie od wieku i sprawności fizycznej wszystkich miłośników aktywnej formy spędzania wolnego czasu na bezpłatne zajęcia w ramach Gdyńskiego Poruszenia.

  • Fitness dla seniora – poniedziałki, godz. 11:30, Hala LA

Systematyczne ćwiczenia pozwalają opóźnić proces starzenia się organizmu, gwarantują utrzymanie siły mięśni i elastyczności stawów, zapobiegają bądź likwidują bóle kręgosłupa, chronią przed osteoporozą i przyczyniają się do zwiększenia gęstości masy kostnej, wzmacniają serce. Wystarczą chęci i strój sportowy.

  • Pilates – poniedziałki, godz. 18:00, 19:00 Hala LA (sala fitness) 

Ćwiczenia pilates pomagają skutecznie odciążyć kręgosłup i pracować nad dobrą postawą. Trenowanie pilatesu wpływa pozytywnie na ogólne zdrowie i samopoczucie ćwiczących dzięki czemu jest doskonałym remedium na stres i napięcie. Prosimy o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń.

  • Joga dla seniora – wtorki, godz. 15:00, Hala LA (sala fitness)

Joga w wydaniu dla seniorów to wspaniały sposób na spędzenie wtorkowego popołudnia. Dzięki ciekawym ćwiczeniom rozwiniesz swoje ciało i duszę. Podczas zajęć należy mieć ze sobą matę do ćwiczeń.

  • Zajęcia dla kobiet w ciąży – wtorki, godz. 17:30, Hala LA (sala fitness) 

Dedykowane dla przyszłych mam, prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów. W programie znajdują się ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie, których celem jest przygotowanie ciała do porodu oraz umożliwienie szybkiego powrotu do właściwej sylwetki. 

Wszystkie ćwiczenia nawiązują do standardowych programów fitness, jednak znacząco różnią się stopniem zintensyfikowania – są łagodniejsze, przystosowane do możliwości przyszłych mam.

Kobiety chcące uczestniczyć w zajęciach są zobligowane do odbycia konsultacji z lekarzem prowadzącym ciążę i okazania stosownego zaświadczenia o braku przeciwwskazań do udziału w zajęciach ruchowych.

  • Joga – wtorki, godz. 18:00, Hala LA

Potrzebujesz relaksu? Twoje ciało, umysł i duch nie współgrają ze sobą? Joga to idealne rozwiązanie właśnie dla Ciebie! Udoskonalisz ciało, zrelaksujesz się, poznasz siebie. Zabierz ze sobą dobry nastrój i matę do ćwiczeń.

  • Pilates dla seniora – środy, godz. 10:00, Hala LA (sala fitness)

Ćwiczenia pilates pomagają ćwiczyć kręgosłup i prawidłową postawą ciała, co jest szczególnie istotne dla seniorów. Ćwiczenia dostosowane są do wieku i umiejętności uczestników.  Prosimy o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń.

  • Indoor cycling – środy, godz. 16:30 (ZAPISZ SIĘ), Hala LA (sala fitness) oraz piątki, godz. 19:00 (ZAPISZ SIĘ), Hala LA (sala fitness) - Uwaga! Dnia 27 października zajęcia nie odbędą się.

Indoor cycling to forma rekreacji zdobywająca coraz większą popularność na salach fitness całego świata. Teraz dołącza do gdyńskiego cyklu. Dzięki profesjonalnym ćwiczeniom na rowerkach stacjonarnych można nie tylko zgubić zbędne kalorie, lecz także wzmocnić mięśnie całego ciała.
UWAGA – PRZED ZAJĘCIAMI NALEŻY SIĘ ZAPISAĆ! ZAPISY STARTUJĄ W KAŻDY PONIEDZIAŁEK O GODZ. 8:00. MOŻNA ZAPISAĆ SIĘ WYŁĄCZNIE RAZ W TYGODNIU,  (osoby zapisane dwukrotnie będą usuwane z listy).

  • Zumba – środy, godz. 17:45, Hala LA (sala fitness)

Połączenie tańca, fitnessu i treningu wytrzymałościowego. Proste układy bazujące na salsie, merengue, sambie czy hip-hopie wprawią w dobry nastrój każdego uczestnika. Podczas godzinnych zajęć można spalić kilkaset kalorii i uzupełnić poziom endorfin na cały tydzień!

  • Nordic walking – środy, godz. 19:00, przy Contrast Cafe

Zajęcia przeznaczone są dla… każdego! Dla kobiet, mężczyzn, młodszych i starszych. Wystarczy tylko wyjść z domu i stawić się punktualnie na zbiórkę. Nie masz kijków? Żaden problem. Zapewniamy możliwość darmowego korzystania z wypożyczalni.

  • „Mama Tata i Ja” – czwartek, godz. 10:00, Hala LA (sala fitness)

Zajęcia obejmują naukę prawidłowego oddechu, trening mięśni dna miednicy, elementy core training-u, trening interwałowy, wzmacniający itp. Przeznaczone są dla rodziców z dzieckiem w wózku – niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz umiejętności ruchowych.

Głównym celem spotkań jest przede wszystkim pogłębienie więzi pomiędzy rodzicami, a dzieckiem, powrót do formy, kontakt dziecka z rówieśnikami oraz wymiana doświadczeń pomiędzy rodzicami.

  • Parkrun Gdynia – soboty, godz. 9:00, Bulwar Nadmorski

Cykliczne, amatorskie biegi na dystansie 5km z mierzonym czasem. Biegi otwarte są dla każdego niezależnie od stopnia zaawansowania oraz uzyskiwanych rezultatów. Dystans można pokonać biegnąc lub biegnąc i maszerując.

Udział w biegach jest darmowy, a jedynym warunkiem uczestnictwa w biegach jest dokonanie rejestracji na stronie www.parkrun.pl, wydrukowanie nadanego indywidualnego kodu paskowego i przyniesienie go ze sobą na bieg.

  • Zumba dla seniora – soboty, godz.  10:30, Hala LA (sala fitness) 

Zajęcia dla seniorów, którzy lubią dobra zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla starszych uczestników Gdyńskiego Poruszenia poprawiają kondycję fizyczną oraz koordynację ruchową.

  • Zumba dla dzieci –  soboty, godz.  09:30 Hala LA (sala fitness)  

Zajęcia dla wszystkich dzieci które lubią dobra zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla młodszych uczestników poprawiają kondycję fizyczną, koordynację ruchową oraz pozytywnie wpływają na ćwiczenie pamięci. 

  • Zajęcia sportowe dla niepełnosprawnych ruchowo – niedziele, godz. 13:00, Hala LA  

Zajęcia sportowe dla osób niepełnosprawnych ruchowo, dla dzieci i dorosłych, poruszających się na wózkach i o kulach. W planie przewidziane zajęcia ogólnorozwojowe, technika jazdy na wózkach, boccie, fitness i wiele innych.

Zajęcia prowadzone przez instruktorkę Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, od 10 lat po wypadku samochodowym poruszającą się na wózku inwalidzkim.

  • „Dziecko i jego świat” – niedziela, godz. 17:00 (dzieci do lat 15), Hala LA (sala fitness) (ZAPISZ SIĘ

Cykl „Dziecko i jego świat” przeznaczony jest dla dzieci ze stwierdzonym autyzmem oraz ich opiekunów. 

Podczas zajęć konieczna jest obecność opiekuna. Przed uczestnictwem wymagane jest każdorazowe zapisanie się za pośrednictwem stosownej podstrony. Zapisy będą ruszać w poniedziałek o 8:00. UWAGA – PRZED ZAJĘCIAMI NALEŻY SIĘ ZAPISAĆ!