Mama, Tata i Ja

Zajęcia obejmują naukę prawidłowego oddechu, trening mięśni dna miednicy, elementy core trainingu, trening interwałowy, wzmacniający itp. Przeznaczone są dla rodziców z dzieckiem w wózku – niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz umiejętności ruchowych. Głównym celem spotkań jest przede wszystkim pogłębienie więzi pomiędzy rodzicami, a dzieckiem, powrót do formy, kontakt dziecka z rówieśnikami oraz wymiana doświadczeń pomiędzy rodzicami.

Celem aktywności "Mama, Tata i ja" przeznaczonych dla rodziców z maluszkami (kobiety po połogu; po porodzie drogami natury: 6-8 tygodni, po CC: 10-12 tygodni) jest pogłębienie więzi pomiędzy maluszkami a rodzicami, kontakt dziecka z rówieśnikami oraz wymiana doświadczeń pomiędzy rodzicami. Aktywności przygotowują kobiety w odpowiedni sposób, dostosowany do ich stanu fizjologicznego, do powrotu do formy, nabrania siły, kondycji oraz odbudowy swojego ciała po ciąży i porodzie. Duży nacisk kładzie się również na właściwe angażowanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy, naukę efektywnego oddechu i nawyków codziennych oraz profilaktykę rozejścia mięśni prostych brzucha. Trening jest dostosowany do humoru dziecka. Jeżeli maluszek podczas danego ćwiczenia płacze, na bieżąco jest ono modyfikowane. Trening trwa ok. 45-50 min, a uczestnicy ćwiczą z różnym sprzętem. Ostatnie 10-15 min poświęcane jest na czas rodzica z dzieckiem, gdzie jest prawidłowo stymulowane poprzez właściwie dobrane zabawy do rozwoju maluszka.

Na zajęcia należy zabrać:

  • matę,
  • skarpetki antypoślizgowe (uczestniczki ćwiczą bez butów, w skarpetkach bądź na boso; można również ćwiczyć w obuwiu – kwestia indywidualna),
  • kocyk dla dziecka,
  • gruby ręcznik,
  • wodę,
  • obry nastrój ;).

Terminy i miejsca

  • CZWARTKI, 10.00-11.00, Mały Kack, Hala Lekkoatletyczna GCS, sala fitness (ul. Olimpijska 5)

Trener koordynator

Zajecia "Mama, Tata i Ja" w ramach Gdyńskiego Poruszenia koordynuje Katarzyna Wojtera.

Katarzyna Wojtera - absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku oraz Uniwersytetu Gdańskiego, zajmująca się aktywnością fizyczną kobiet w każdym wieku (począwszy od kobiet w ciąży po seniorki). Zajmuje się świadomą pracą z ciałem (duży nacisk kładąc na przekazywanie wiedzy o mięśniach dna miednicy i prawidłowych nawykach) oraz zdrowym ruchem. Ponadto, m.in. instruktorka Rekreacji Ruchowej – Fitness Nowoczesne Formy Gimnastyki, trener personalny, terapeutka Bebo® (szwajcarska metoda treningu mięśni dna miednicy), specjalistka ćwiczeń mięśni dna miednicy, konsultantka pre/postnatalnej aktywności fizycznej itd. Na co dzień specjalizuje się w formach prozdrowotnych (zajęcia dla kobiet w ciąży, po porodzie, w połogu, zajęcia dla rodziców z maluszkami, „Zdrowy Kręgosłup”, gimnastyka dla seniorów, treningi i konsultacje indywidualne itd.). Prowadzi warsztaty o tematyce prozdrowotnej podczas różnego rodzaju wydarzeń czy festiwali. Dla  GCS prowadzi cyklicznie warsztaty pt.: „Świadome Rodzicielstwo”, „Zajęcia dla kobiet w ciąży” oraz zajęcia „Mama, Tata i Ja”. Cały czas doskonali swój warsztat i bierze udział w różnego rodzaju szkoleniach, kursach oraz wydarzeniach. Uważa, że najważniejsza w treningu jest systematyczność oraz samodyscyplina, które umożliwiają wypracowanie nawyku prowadzenia aktywnego trybu życia skutkującego zachowaniem sprawności fizycznej oraz dobrego samopoczucia na długie lata. Cytując słowa Jim’a Ryun’a: „Motywacja jest tym, co pozwala zacząć, nawyk jest tym, co pozwala Ci wytrwać”.

„Zgłębiam wiedzę na temat świadomej pracy z ciałem oraz mięśni dna miednicy od prawie 10 lat (prowadzę warsztaty o tematyce prozdrowotnej, ale stricte tematem interesowałam się jeszcze będąc na studiach, biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach, wydarzeniach i badaniach naukowych dotyczących mięśni dna miednicy). Na każdych swoich zajęciach, treningach czy konsultacjach zawsze staram się przekazać wiadomości w tym temacie, gdyż widzę braki w świadomiości ich wagi oraz roli strukturze naszego organizmu,. Obecnie jest coraz lepiej, ale świadomość w społeczeństwie jest jeszcze zbyt mała, dlatego prowadzę swoje warsztaty w różnych placówkach, starając się w profesjonalny, ale przede wszystkim w przystępny sposób przekazywać wiedzę”.
 

Zajecia prowadzą również inni trenerzy według programu i wytycznych przygotowanych przez trenera koordynatora.

Zajecia mogą prowadzić również inni trenerzy według programu i wytycznych przygotowanych przez trenera koordynatora.