90 lat na żółto i na niebiesko
Podczas przerwy w rozgrywkach ligowych, w Muzeum Miasta Gdyni odbyła się premiera albumu „90 lat na żółto i na niebiesko”, który wydany został z okazji okrągłego jubileuszu Arki Gdynia. W uroczystości wzięli udział między innymi: kibice, klubowe legendy oraz przedstawiciele Arki i Miasta Gdyni, które objęło patronat nad wydawnictwem.
„Album jest podsumowaniem 90 lat działalności klubu, który cieszy się niesłabnącą sympatią mieszkańców Gdyni. Jest też przypomnieniem wielkich oraz zwykłych, ale zawsze pięknych sportowych emocji – na 120 stronach i kilkuset zdjęciach archiwalnych oraz współczesnych, we wspomnieniach zawodników, trenerów i najwierniejszych kibiców” – opisuje jubileuszową publikację wydawca.
Tuż po premierze albumu, wrażeniami podzieliła się przewodnicząca Rady Miasta Gdyni Joanna Zielińska: – Wydawnictwo zawiera bardzo dużą liczbę zdjęć. Są to fotografie przekrojowe, które ukazują najważniejsze momenty w historii klubu, ale również dużą liczbę zawodników. Wierzę, że dzięki wydanemu albumowi, legendarne postaci z przeszłości nie ulegną zapomnieniu.
Na premierze obecny był również Rafał Klajnert.
– Arka to Gdynia, Gdynia to Arka. Okrągły jubileusz zawsze skłania do refleksji, do przypomnienia sobie najwspanialszych momentów z historii klubu. To wyzwanie, którego podjęli się również autorzy albumu i myślę, że będzie to niezła gratka dla kibiców – stwierdził sekretarz Miasta Gdyni i dyrektor Urzędu Miasta Gdyni
– Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego albumu. Jest on wydany w piękny sposób. Z przyjemnością przeglądałem tę publikację, która ukazuje kawał pięknej historii. Równocześnie mam nadzieję, że najbliższe dziesięć lat będzie najpiękniejszą kartą żółto-niebieskiej historii i na stulecie zrobimy kolejny wspaniały album – zapowiada Grzegorz Stańczuk, prezes Arki Gdynia.
Album dostępny jest w sprzedaży internetowej oraz stacjonarnej w: sklepie klubowym Fans Home, sklepie Arkowiec w Wejherowie i księgarni Muzeum Miasta Gdyni.
foto: Piotr Sukiennicki
wideo: Michał Puszczewicz (Arka TV)