Rok partnerstwa na drogach. Kampania społeczna IRONMAN Poland z udziałem Piotra Zelta

Aktualności

Rusza kampania społeczna przygotowana przez organizatorów IRONMAN Poland, której celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa na drogach, a w szczególności bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów. Twarzą kampanii został aktor telewizyjny i teatralny Piotr Zelt.

Sezon rowerowy w Polsce rozkręcił się już na dobre, a na drogach pojawiło się wielu kolarzy. To dobry moment, żeby zachęcić kierowców i użytkowników jednośladów do budowania partnerskich relacji. W ramach toczącej się kampanii społecznej będziemy informować, edukować i przypominać uczestnikom ruchu drogowego, że przestrzeganie przepisów, cierpliwość, wzajemny szacunek i życzliwość to czynniki, które mają istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Wierzymy, że kultura osobista tworzy kulturę jazdy, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze.
Michał Drelich, dyrektor zawodów IRONMAN Poland

W ramach kampanii powstał specjalny spot promujący bezpieczne wyprzedzanie kolarzy na drogach, w którym wystąpił popularny aktor telewizyjny i teatralny Piotr Zelt.

Sam jestem zapalonym kolarzem i niejednokrotnie byłem uczestnikiem lub świadkiem niebezpiecznych zachowań na drodze zarówno kierowców, jak i rowerzystów. A potrzeba tak niewiele. Wystarczy zachować 1,5 metra odległości podczas wyprzedzania. Ta kampania to także apel do kolarzy, żeby jeździli jeden za drugim, a nie całą szerokością drogi oraz pokazywali za pomocą gestów, jaki manewr planują wykonać. I przede wszystkim, by zawsze ubierali kaski.
Piotr Zelt

Na potrzeby kampanii powstał także filmik edukacyjny, w którym Piotr Zelt prezentuje najpopularniejsze gesty kolarskie.

Liczymy, że ten film pomoże kierowcom lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania kolarzy na drodze, a tym samym ograniczy ryzyko kolizji. W ramach „Roku partnerstwa na drogach” będziemy ponadto umieszczać dodatkowe oznakowanie informujące o zasadach bezpiecznego wyprzedzania na popularnych trasach kolarskich w miastach, w których odbywają się imprezy IRONMAN Poland.
Michał Drelich

The IRONMAN Group, właściciel marek IRONMAN, IRONMAN 70.3 oraz 5150 Triathlon Series, to największy operator masowych imprez sportowych na świecie, obsługujący rocznie ponad 1 mln uczestników imprez ze swojego globalnego portfolio. 

W 2024 roku w Polsce odbędą się 3 wydarzenia pod szyldem IRONMAN:
- IRONMAN 70.3 Warsaw – 7-9 czerwca 2024;
- Enea IRONMAN 70.3 Gdynia – 2-4 sierpnia 2024;
- Enea IRONMAN 70.3 Poznań – 30 sierpnia - 1 września 2024.

Dodatkowym akcentem będzie IRONMAN 70.3 Hradec Králové w terminie 16-18 sierpnia 2024.