Startuje kampania „Do Pracy Jadę Rowerem”
Już w poniedziałek startuje najdłużej funkcjonujący i cieszący się popularnością projekt „Do Pracy Jadę Rowerem”. Kampania skierowana do pracowników gdyńskich firm potrwa do końca września. Dołączyć można w dowolnym momencie. Uczestników czekają liczne zmiany i atrakcje!
- Kampania potrwa od 8 kwietnia do końca września
- Dołączyć można w każdej chwili
- Rywalizacja podzieliła się na dwie kategorie
Promocja zdrowego trybu życia oraz wykorzystania ekologicznych środków transportu na co dzień
Przypomnijmy, że inicjatywa „Do Pracy Rowerem” w Gdyni została stworzona z myślą o mieszkańcach, którzy chcą promować zdrowy styl życia oraz korzystanie z ekologicznych środków transportu na co dzień. Poprzez zaangażowanie pracowników lokalnych firm, projekt ten stawia sobie za cel zwiększenie świadomości ekologicznej i aktywności fizycznej, zachęcając do rywalizacji zarówno na poziomie osobistym, jak i korporacyjnym. Ważnym aspektem jest podkreślenie korzyści płynących zarówno dla zdrowia jednostki, jak i dla ochrony środowiska naturalnego.
Do udziału w projekcie zachęca Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, który podkreśla kluczowe aspekty wybory tego środka transportu:
– Wybierając rower, wspieramy środowisko, dbamy o swoje zdrowie oraz spoglądamy na Gdynię z innej perspektywy. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt rywalizacji, który jest dodatkowym bodźcem do pokonywania kolejnych kilometrów – mówi.
Najważniejsza zmiana dotyczy możliwości wyboru kategorii. Uczestnicy zyskają możliwość wyboru między dwiema równoległymi rywalizacjami, ale będą musieli zdecydować się na udział wyłącznie w jednej z nich:
-
DPJR Kilometry – w tej rywalizacji liczyć się będzie łączna odległość pokonana przez uczestników. Nie ma limitów dotyczących ilości przejazdów – celem jest pokonanie jak największej liczby kilometrów;
-
DPJR Przejazdy – w tej kategorii uczestnicy skupiać się będą na liczbie wykonanych przejazdów. Każdy uczestnik może odbyć maksymalnie dwa przejazdy dziennie i nie więcej niż dziesięć w ciągu tygodnia. Jednocześnie każdy z tych przejazdów musi mieć długość co najmniej 2 kilometrów.
– W odpowiedzi na sugestie uczestników z poprzednich lat wprowadziliśmy dodatkowe rozwiązanie i podzieliliśmy kampanię na dwie odrębne kategorie konkurencji – Przejazdy oraz Kilometry. Możliwość wyboru pozwala na bardziej elastyczne dopasowanie do indywidualnych preferencji uczestników oraz ich codziennych nawyków komunikacyjnych – mówi Paweł Brutel, zastępca dyrektora Gdyńskiego Centrum Sportu.
Dołącz i nakręć się pozytywnie
Kampania potrwa od kwietnia do września 2024 roku. Udział w niej będą mogli użytkownicy rowerów, rowerów elektrycznych oraz hulajnóg. Aktywność uczestników rejestrowana jest za pomocą aplikacji „Aktywne Miasta". Nagrody przyznawane są indywidualnie i firmowo na podstawie aktywności uczestników, z podziałem na obie kategorie rywalizacji.
Argumentów do dołączenia do projektu nie brakuje. Jednym z nich jest… możliwość wyjazdu do Szwecji! Zasady są wyjątkowo proste. Najlepsze 40 osób w kategorii „DPJR Kilometry” oraz „DPJR Przejazdy”, które pokona w kwietniu największą odległość, zostanie nagrodzone upominkami ufundowanymi przez Rowerowy Potop AZS i Gdyńskie Centrum Sportu. Osoby, które w okresie od kwietnia do czerwca odnotują miesiąc, w którym pokonają min. 170 km, automatycznie mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania jest 6 voucherów na udział w Rowerowym Potopie AZS (3 dla kobiet i 3 dla mężczyzn). Szczegóły dostępne są TUTAJ.
Partnerem projektów rowerowych Gdyńskiego Centrum Sportu jest Decathlon Trójmiasto, który przygotowuje dla kolarzy liczne atrakcje, których szczegóły publikowane będą systematycznie. Jedną z nich są treningi rowerowe, które w kwietniu odbędą się w 3 terminach: 6, 13 i 20 kwietnia o godzinie 9:00. Szczegóły tego wydarzenia znaleźć można TUTAJ.
Szczegóły znaleźć można ma stronie www.gdyniasport.pl w zakładce projektu oraz na fanpejdżu „Po Gdyni Jadę Rowerem”. Zapraszamy do rejestracji i wspólnej jazdy skierowanej na sukces!