Umowa na inwestycje sportowe przy SP 13 podpisana
Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę boiska szkolnego, budowę bieżni oraz rozbiegu do skoku w dal na terenie Szkoły Podstawowej nr 13 przy ul. Halickiej.
Za przygotowanie projektu odpowiadać będzie firma PRIMTECH Szymon Kita. Umowę z wykonawcą dokumentacji podpisano 16 lutego. Jej zakres obejmuje przebudowę boiska szkolnego o nawierzchni asfaltowej oraz budowę bieżni prostej i rozbiegu do skoku w dal o nawierzchni poliuretanowej.
Projektowane boisko do piłki nożnej z trawy sztucznej będzie miało powierzchnię min 800 m2. i wyposażone zostanie w nawierzchnię ze sztucznej trawy przepuszczalnej dla wody. Obiekt otoczony będzie piłkochwytami o wysokości 4 m wzdłuż dłuższych boków i 6 m za bramkami. Zaprojektowana zostanie również mała architektura składająca się z trybun z siedziskami sportowymi, stojaków na rowery, tablic z regulaminem i koszów na śmieci.
Przebudowa boiska asfaltowego na boisko do piłki nożnej o nawierzchni z syntetycznej jest realizowana w ramach projektu „Rozwój systemu gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni – część III” – zadanie 10, dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności 2014-2020. Działanie 2.1 „Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska”.
– Zgodnie z założeniami programu wody opadowe i roztopowe należy zagospodarować na terenie inwestycji, wybraliśmy najbardziej skuteczne rozwiązanie, zastosowanie skrzynek rozsączających, które sprawdziły się już na innych gdyńskich obiektach – opisuje projekt zastępca dyrektora Gdyńskiego Centrum Sportu Tomasz Cząstka.
Dodatkowo wykonana zostanie dokumentacja projektowa na bieżnię o długości minimum 50 m oraz rozbiegu do skoku w dal o nawierzchni poliuretanowej. Obydwie wykonane zostaną zgodnie z wytycznymi Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. Pozycje te realizowane są w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020.
Koszt wykonania dokumentacji projektowej opiewa na kwotę 12 915,00 zł brutto.